Blodcancerförbundets Youtubekanal

Blodceller Gratis Fri Pixabaybild Av Monicore Med Youtube O BLCF 1300Pxb

Blodcancerförbundet är måna om att omfamna den nuvarande digitala revolution som vårt samhälle befinner sig i. Som ett led i detta arbete har förbundet i nära samarbete med externa aktörer tagit fram ett antal informativa och uttömmande kortfilmer som har lagts upp på den populära videogemenskapen Youtube. Många av filmerna berör de blod- och blodcancersjukdomar som vår organisation företräder och är generellt sett uppdelade i de fyra kategorierna "Introduktion", "Diagnos och Symtom", "Behandling" samt "Framtiden".

Blodcancerförbundets Youtubekanal

Utöver dessa diagnosspecifika filmer finns det därtill andra videoklipp relaterade till blodcancerområdet på vår Youtube-kanal. Majoriteten av dessa är patienthistorier från förbundets medlemmar som hjälper oss sprida kunskap om hur det är att leva med en blod- eller blodcancersjukdom i Sverige idag. För att se informationsfilmerna om de olika blod- och blodcancersjukdomarna som i dagsläget finns tillgängliga, samt övriga filmer på Blodcancerförbundets egna kanal på Youtube, var god följ länken nedan.

FÖLJ OSS PÅ YOUTUBE!