Någon att prata med

Känner du att du vill dela dina tankar med någon annan som upplevt något liknande?

Ibland känns det bra att kunna prata om sin oro, behandlingar, biverkningar och alla ändringar det medför i livet med någon som varit med om det själv.

Om du vill ha någon att tala med så kan du kontakta Blodcancerförbundet för att få en stödperson, antingen via mail: info@blocancerforbundet.se eller telefon 08 546 40 540 (vardagar mellan 9-12).

Blodcancerföreningen i Stockholm har öppna blodcancerkaféer vissa onsdagar under terminerna. Där kan vi träffas och prata med andra som också är drabbade av blodcancer. Läs mer under fliken Öppna blodcancerkaféer.

Vill du vara med i en grupp som träffas för att stötta varandra? Stödgrupperna består av ett antal personer som har erfarenhet av en likartad blodcancersjukdom. Stödgruppen bestämmer själva när och hur de träffas. Alla i gruppen kan ha samma diagnos eller alla är närstående eller något annat som som gör att det blir en gemenskap mellan de som ingår i gruppen.

Vill du komma med i en stödgrupp eller har behov av en stödperson så kontakta föreningen eller förbundet. Du hittar kontaktuppgifterna på sidan Kontakt.

foto: Nils Törnqvist

Senast uppdaterad 26 juli 2020