Ge en gåva som gör skillnad!

Stöd vår förenings arbete för blodcancerdrabbade.

Läs mer om föreningens arbeta och vilka vi är.

Öppna fikaträffar

Varmt välkommen på några av flera fikaträffar som vår förening arrangerar under året.

Medlemsaktiviteter

Vår förenings arrangerar olika aktiviteter genom vår region.

Skänk en gåva

Bidrag till föreningens fortsatta levnad med en gåva.

Medlemsaktiviteter

Med hänsyn till nuvarande coronapandemi och restriktionerna har vi väldigt begränsat med medlemsaktiviteter. Där vi istället har fokus på digitala möjligheter och aktiviteter utomhus tillsammans.
Dsc 2774

28 augusti - Utflykt till Gamla Uppsala

Följ med på oss och lär dig mer om Gamla Uppsalas mytiska och mystiska historia. En kunnig guide, tar oss med tillbaka i tiden, mer än 1000 år och ända fram till de dagsaktuella utgrävningarna.

Klappjakt Gransoo Slott Flygfoto

12 september - En tur runt Grönsöö slott

Välkommen på en guidad rundtur i natursköna Grönsöö slott. Tillsammans med andra medlemmar utforskar vi slottets alla vrår med en avslutande fika.

Vasteras Vallby Friluftsmuseum Lailaduran

2 oktober - Res bakåt i tiden Vallby Friluftsmuseum

Kom med på en visning om det spännande 1900-talets första årtionden. Vi fortsätter genom den tid då folkhemmet byggdes upp i Sverige och kollar på Folkets Park, kolonistugan och egenodlade grönsaker.

Janko Ferlic Zhj4ph3gryg Unsplash

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna om vår förening och inbjudningar till våra aktiviteter - genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Viktig info gällande Covid-19

På grund av osäkerheten kring Coronaviruset har Blodcancerföreningens styrelse valt att ställa in föreläsningar och de flesta medlemsaktiviteter under år 2020. Med hänsyn till att de flesta av våra medlemmar tillhör en riskgrupp under denna pandemi. Vi återkommer med aktiviteter när läget förbättras.
Anshu A Yaxbfq1wi7i Unsplash

Bli medlem i föreningen

Vi välkomnar alltid nya medlemmar till vår förening! Oavsett om du själv är blodcancerdrabbad, anhörig till någon som är drabbad eller om du vill bli stödmedlem.

Engagerade medlemmar sökes

Hjälp till att hålla vår verksamhet levande för dem som behöver oss. Där du kan hjälpa andra blodcancerdrabbade efter dina egna förutsättningar. Blodcancerföreningen i Uppsala sjukvårdsregions styrelse är ett härligt gäng i blandade åldrar, med olika bakgrunder och erfarenheter. Men med ett gemensamt mål - att underlätta vardagen för alla som är drabbade av blodcancer. Vi kan alla göra skillnad! Det är med våra medlemmars hjälp vi kan driva föreningens arbete framåt. Därför behöver vi dina idéer och intiativ för att göra den till den bästa den kan vara.
Jag vill höra mer
20190925134818 Gettyimages 838720980