Utflykt till Enköpings parker

Välkomna till att uppleva Enköpings omtalade parker med likasinnade. Lördag den 19 augusti går tåget emot en grönskande och blomstrande värld i Sveriges närmaste stad. Ta med familjen på turen. Och lär dem mer om vad som gömmer sig i vråna på dr Westerlunds hemmaplan.

Starttid: lördag 19 aug, kl 11:00
75581102 10Ysw

Vi börjar dagen kl 11.00 med en guidad tur med minitåg genom stadens olika parker. Alla parker har olika karaktärer där rikligt med perenner finns i stora planteringar. Här blommar det i regnbågens alla färger. Tåget startar i närheten av Hamnmagasinen på Hamngatan där det finns gratis parkering. Om någon kommer med tåg kan vi ordna transport från järnvägsstationen. Efter en rundtur på ca 1 timme kommer vi tillbaka till Hamnmagasinen där vi äter lunch tillsammans. Lunchbuffe finns från 115:-, som betalas av var och en privat.

Enköping

Efter lunchen promenerar vi ca 500 m till Westerlundska gården där vi får guidning i dr Westerlunds museum med början ca kl 13.30. Här tog den kände Enköpingsdoktorn Ernst Westerlund emot patienter från hela världen fram till 1924. Ni har kanske också hört talas om dr Westerlunds blomma. Efter besöket hos dr Westerlund som tar ca 1 timme avslutar vi med att fika och umgås vid det mysiga Café Tant Gredelin.

Utflykten är gratis för alla medlemmar och deras anhöriga i Blodancerföreningen i Uppsala sjukvårdsregion. Deltagarantalet är dock begränsat och ”först till kvarn” gäller.

Enköpings parker

Datum: 19 augusti 2017
Tid: 11:00 - ca 15:00
Anmäl senast: 15 augusti