Ordförande har ordet

Sluttid: fredag 30 apr
Shutterstock 413063374 Low (1800) Stående

Gemenskap

Under det gångna året har vi fått lära oss att leva på helt nya sätt, fått lära oss att hålla avstånd till både nära och kära som okända, vi har också fått lära oss vad längtan är till allt det som vi normalt inte saknar. Vi har insett hur sårbara vi är när vi tvingas till att leva åtskilda till dem vi älskar men vi har också insett vilka fantastiska underbara vänner vi har omkring oss som ställer upp när vi som mest behöver dem.

Mycket har varit annorlunda även för oss som förening det gångna året. Vi har fått ställa in alla planerade arrangemang från fysiskt årsmöte, föreläsningar, temadagar, till resor och inte minst julbord. Styrelsen har inte heller kunnat ha några fysiska styrelsemöten under året utan att vi har fått lära oss att ha styrelsemöten digitalt. Mycket har varit nytt för oss alla under detta speciella år som varit och mycket kommer att vara nytt när vi inleder det nya året men samtidigt kommer vi att sakta återgå i det vi kallar normala och det vi längtar så mycket efter. Även vi som förening kommer att sakta återgå till det normala när vi åter kan träffas fysiskt. Det kommande årsmötet kommer även i år bli digitalt på samma sätt som 2020, och vi kommer att även försöka hålla något seminarium digitalt under våren. Men när hösten närmar sig hoppas vi kunna planera en höstresa eller en höstfest där vi åter kan få träffa varandra och umgås. Har ni några frågor om BFSÖS verksamhet eller har förslag om kommande aktiviteter så är ni varmt välkomna att höra av er. Ni kanske vill hjälpa till i styrelsen. Hör av er ni, är alltid välkomna!

Varma hälsningar

Leif Appelgren