Vårresa 2015

Se reportage från vår uppskattade vårresa 2015

Detta år har vi hyrt en buss för 25 personer för att se om fler än tidigare kunde följa med. Det lyckades. Några steg på i Lidköping och resan fortsatte till Skara, Skövde och Falköping. Uppe på Mössebergsgården i Falköping stod kaffe smörgås och kaka framdukade på bordet och vi hade vacker utsikt över staden.

Resan fortsatte till ett Museum i Vilske Kleva som var vårt mål. En fantastisk upplevelse eftersom ägarna till museet samlat på sig mängder av saker under ca 40 år. För ca 9år sedan köpte ägarna till Museet ett gammalt missionshus som stått tomt en längre tid och inredde detta mästerverk. Inne i huset har de byggt upp en gata med affärer och en skolsal. Från golv till tak finns prylar och vi som snart fyller 70 kände igen mycket av det som fanns där. Det finns Lanthandel, Damklädesaffär med skor och handväskor och hattar, Radioaffär. Affär med TV, Kamera, Telegraf och telefoner, Leksaker och Systembolag  och mycket mer. Allt i toppskick!

Vilken upplevelse för oss alla. Dessutom får man röra på sakerna vilket gör att det blir ännu trevligare. Vi åkte därifrån med nostalgiminnen. Det är tur att det finns människor som samlar på saker så att vi som slänger allt kan få återuppleva förgången tid. Att det regnade under resan gjorde inget det var vackert i naturen utanför bussen det såg vi.

Senast uppdaterad 04 juli 2020