Medlems- och lokalföreningsansvarig / Administrativ assistent

Är du intresserad av en viktig tjänst på en växande patientorganisation med höga ambitioner för framtiden? I sådana fall är du varmt välkommen att söka tjänsten som medlems- och lokalföreningsansvarig Blodcancerförbundet (BLFC).

Business Office Desktop 8TDG6WB

Korta fakta om jobbet

Kvalifikationer

Om jobbet

Som medlems- och lokalföreningsansvarig kommer du att arbeta som en supportfunktion mot våra viktiga lokalföreningar.

Exempel på arbetsuppgifter:

· Support och vara lokalföreningar behjälpliga med

• digitala möten
  • webbsidor
  • rekrytering och konstituering av styrelser
  • årsmöten
  • verksamhetsberättelser
  • genomförande av digitala aktiviteter
  • Tillsammans med de lokala föreningarna och personal på förbundet leda det strategiska arbetet med att attrahera fler medlemmar - med målet att förbundet och antalet lokalföreningar ska växa
  • Vara behjälplig vid uppstart av nya lokalföreningar, digitala föreningar etc
  • Vara lokalföreningarna behjälpliga med internationella kontakter
  • Tillsammans med vår kommunikatör anordna temadagar
  • Ansvara för administration kring ordförandemöten och genomförande av ev. aktiviteter som beslutas vid ordförandemöten
  • Ansvara för planering och genomförande av årsstämma i BLCF tillsammans med förbundsstyrelsen
  • Vara behjälplig vid genomförande av aktiviteter
  • Vara föreningarna behjälpliga med kommunikation och att driva regionala intressepolitiska frågor

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från liknande arbete med lämplig utbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom hälso- och sjukvård, vård och omsorg el liknande. Tidigare erfarenhet av styrelse- och föreningsarbete är meriterande. Vi sätter stort värde på din organisatoriska och pedagogiska förmåga samt dina personliga egenskaper och drivkrafter.

Du bör gilla att arbeta i och med mindre föreningar, hålla koll på styrelsearbete, stadgar, skriva verksamhetsberättelser, verksamhetsplaner, bidragsansökningar mm. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och kan formulera komplicerade frågor och ämnen lättillgängligt och begripligt samt hantera Office-paket och användbara Adobe-program. Du bör behärska engelska i tal och skrift för kunna att vara föreningarna behjälplig vid internationella utbyten och kontakter.

Som person är du positiv, kreativ, driven, prestigelös, noggrann, strukturerad och inte minst självgående. Du trivs med att arbeta i mindre team och finner det meningsfullt att påverka andras liv till det bättre.

Övrig information:

Start: omgående

Omfattning: deltid 50-75%

Anställningsform: projektanställning ett år, med möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning

Placering: Blodcancerförbundets kansli, Sundbyberg

Skicka din ansökan (CV och personligt brev) till info@blodcancerforbundet.se senast den 22 januari 2021. Märk denna lokalföreningsansvarig BLCF . Intervjuer kommer att genomföras löpande. Tjänsten kan alltså komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vid frågor, välkommen att kontakta Blodcancerförbundets ordförande Lise-lott Eriksson på lise-lott@blodcancerforbundet.se alt. 070-776 44 43.

Blodcancerförbundet finns till för de som drabbats av blodcancer eller annan allvarlig blodsjukdom, närstående och personal inom hematologi. Förbundet är en ideell rikstäckande patientorganisation som är medlem i de intressepolitiska paraplyorganisationerna Funktionsrätt Sverige och Nätverket mot cancer samt ett flertal internationella paraplyorganisationer såsom t ex Myeloma Patient Europé, Lymphoma Coalition Europé, MDS Alliance,International Myeloma Foundation, MPN-, CLL-, CML- Advocates Network etc.

Blodcancerfonden bedrivs som en ideell stiftelse med ett 90-konto. Fondens arbete syftar till att stödja blod- och blodcancerforskning inom vuxenhematologin i Sverige.

Om anställningen

Senast uppdaterad 03 januari 2021