Bloggar

För att hjälpa oss uppnå målet med att sprida kunskap om hur det är att leva med blodcancer eller annan allvarlig blodsjukdom, har Blodcancerförbundet samlat ett antal bloggar på  webbsidan. De bloggar som vi just nu gärna slår ett extra slag för finns samlade i menyn till vänster och skrivs av Eva-Maria Öhrn (fyrbarnsmamma "mitt i livet" som nyligen diagnostiserades med myelom), Hanna Bylund (överlevare av akut lymfatisk leukemi två gånger med kroniska biverkningar som följd) och Karin Johansson (mamma till en liten pojke som tragiskt gick bort av blodsjukdomen aplastisk anemi).

Följ deras vardag via de insiktsfulla bloggarna Vid sidan av (Karin), Livet upp och ner (Eva-Maria) och Kriget i min kropp (Hanna). Tre olika livshistorier och situationer som må skilja sig åt en del, men som samtliga berör blodcancerområdet på ett eller annat sätt. Det må vara som nyligen diagnostiserad kroniker, canceröverlevare som lever med kroniska biverkningar eller närstående till ett barn som rycktes ifrån denna värld alltför tidigt.

Senast uppdaterad 27 juli 2020