Mingel under Almedalsveckan 2017

Blodcancerföreningen Gotlands medlemmar hade ett litet mingel under Almedalsveckan 2017. Vi var i en underbar trädgård i den vackra innerstaden. Föreningens medlemmar fick ett tillfälle att träffa varandra, skratta och njuta av den  fina kvällen.

Under Almedalsveckan passade många medlemmar i på att delta på  föreläsningar och seminarier som var intressanta för oss.

"Vem håller i ratten för framtidens cancervård", RCCs seminarium om cancervården i framtiden.

"Små steg som kan ge stora vinster för cancerpatienten" var ett seminarium om att medicinska genombrott sker sällan över en natt, utan är resultatet av många, små medicinska framsteg under en längre tid.

"Från dödsdömd till deltidspatient" Seminariet handlade om hur mycket som har förändrats för os patienter de senaste åren. Tack vare de nya behandlingarna lever fler med eller till och med överlever sin cancer. Vi kommer att ha ”friska” kroniker, patienter på deltid, som många gånger inte ser sig ens som patienter.

Vår förening har haft förmånen att kunna delta många intressanta föreläsningar och seminarier på almedalsveckan genom åren.

Senast uppdaterad 17 juli 2020