Vårdens mäktigaste Nyhet - bättre behandling av myelom Kampen mot cancer Hur har covid-19 påverkat dig som cancerpatient? Nya cancerfall riskerar att inte upptäckas i tid Vi tackar Christian Pedersen för den här tiden Värden av cancerrehab Nytt blogginlägg - Vid sidan av... En starkare forskningskapacitet Nytt ATMP-centrum på Sahlgrenska Nominera till Patientpris Utbildningsdag (Forum för Health Policy) Info och läsvärt Följ oss gärna på YouTube Talassemi i fokus Kulturarenan Inspelning webbmöte (covid-19 och myelom) SVT Agenda Nytt avsnitt av Blodcancerpodden Diagnosspecifik info (corona) Återkoppling SFH (covid-19) Webbmöte covid-19 och myelom Om ledarskap inom vården Cancer-specifika frågor (covid-19) Blodcancerpodden - Att hantera allvarlig sjukdom Hjälp med deltagarinsamling Kommunikatör på deltid sökes Lansering av Blodcancerpodden! Inläsningsmaterial om blodcancer Skev bild av kostnader för cancerläkemedel Stöd av andra Frågor om coronaviruset Coronavirus och cancer Små åtgärder för riskgrupper = hälsovinster Råd, fakta och nyheter om coronaviruset Svarte Petter RCC Uppsala-Örebro Situationsanalys (Svarte Petter) Inställda aktiviteter (våren 2020) (1) Nationellt införande av nya läkemedel Utdelning Blodcancerfonden En orolig tid... Informationsfilm om Tobiasregistret Sällsynta Dagen Stöd att få (stödperson) Intervju med Förbundsordförande Nationella MPN-Dagen Lymfompatienter sökes En god sexuell hälsa Du är inte ensam... 10-årsjubileum för GPCC Replik från Blodcancerförbundet Svenska MDS- & AML-Dagen Kontaktsjuksköterskans ansvar Debatt i P1 Nytt blogginlägg (Vid sidan av...) Succé för Alltomcancerrehab.se! Projektet "Du är inte ensam..." är igång! Stöd blodcancerforskning - bli månadsgivare! Myeloma Toolkit för myelomberörda Nyhetsbrev december Min historia... - Livet efteråt Ny utgåva av medlemstidningen Haema Projektmedarbetare på deltid sökes! Blodcancerförbundets intressepolitiska påverkansarbete Myelomberörda sökes! Medlemsenkät 2019/2020 Kliniska studier - våga fråga! Nyhetsbrev november Min historia... - Autolog SCT utan problem Att vara stödjande Självgående projektkoordinator sökes! Nordic Blood Cancer Council Blodcancerdagen - sista chansen! Närståendestöd Alltomcancerrehab.se Förändring på riktigt! Att överkomma utmaningar Lansering nästa fredag! Behovet av samverkan Nyhetsbrev oktober Workshop om sjukvården Presentationsmaterial Livskraft Sverigedagen Kronisk Blodsjukdom Hjälp från vården! Personcentrering (allo SCT) Stödverksamhet (stödperson) Blodcancerdagen Min historia... - Vidarkliniken Alltomcancerrehab.se (1) Slutrapport VTEDB Ansökan om ersättning Vaccin verkningslöst för vissa blodcancerpatienter Lediga tjänster just nu Förebyggande sjukpeng Nyckelgen i leukemi hittad Hälsningar från Almedalen Åter i Stockholm Inställda aktiviteter (våren 2020) Kontaktsjuksköterskans uppdrag Reserapport! VTEDB Almedalen Projektmedarbetare Blodcancerfonden Temadag om myelom (Göteborg)! "Ta bort orättvisorna i cancervården nu" Lästips för helgen Vi hörs på det nya året! Kommande temadagar våren 2020 God jul och gott nytt år! Ny behandling av MDS och beta-talassemi på gång Rapport om blodtransfusioner Patientriksdagen 2020
Pressmeddelanden 2020

Vi tackar Christian Pedersen för den här tiden

Vår verksamhetschef och kommunikatör Christian Pedersen jobbar i dag sin sista dag hos oss. Han har starkt bidragit till att Blodcancerförbundet har nått så långt som vi har gjort i dag. Vi kommer sakna hans värme, engagemang och otroliga driv.

Christian Ute

Christian har arbetat på förbundet sedan september 2015 och haft ett stort engagemang i hela organisationen. Under åren har han varit förbundets ”motor” och har åstadkommit otroligt mycket. Sedan han började har vi har både vuxit i medlemsantal och syns och hörs betydligt mer än tidigare.

Det har alltid varit människorna som har stått i fokus för Christian. Alla drabbade, närstående och personer som på ett eller annat sätt arbetar inom området blodcancer. Det är tack vare och för dem som han outtröttligt har orkat och vågat driva frågor som är viktiga för våra medlemmar.

– En av de bästa sakerna med mitt jobb har varit alla personer som jag har lärt känna genom åren. Jag är fortfarande jätteimponerad över att det finns så många engagerade människor som ägnar en stor del av sin fritid till att hjälpa andra. Jag vill passa på att tacka alla er som jag har haft möjlighet att lära känna genom Blodcancerförbundet.

Trots fem år på Blodcancerförbundet tycker Christian att det fortfarande finns mycket kvar att göra. Därför kommer han att fortsätta att arbeta med frågorna på sin nya arbetsplats där han kommer att jobba gentemot ett tiotal patientorganisationer inom olika sjukdomsområden.

– Det är verkligen ett spännande jobb som jag ser fram emot att börja på. Samtidigt som det självklart känns tråkigt att lämna min nuvarande tjänst. Men var sak har sin tid, och jag tror verkligen att framtiden ser ljus ut för Blodcancerförbundet. Särskilt med en så pass driven ordförande och ett starkt kansli med människor som brinner för att hjälpa andra.

Vi önskar Christian ett stort lycka till!

Skriv gärna en hälsning till Christian på vår Facebooksida i dag!

Senast uppdaterad 30 juni 2020