Vårdens mäktigaste Nyhet - bättre behandling av myelom Kampen mot cancer Hur har covid-19 påverkat dig som cancerpatient? Nya cancerfall riskerar att inte upptäckas i tid Vi tackar Christian Pedersen för den här tiden Värden av cancerrehab Nytt blogginlägg - Vid sidan av... En starkare forskningskapacitet Nytt ATMP-centrum på Sahlgrenska Nominera till Patientpris Utbildningsdag (Forum för Health Policy) Info och läsvärt Följ oss gärna på YouTube Talassemi i fokus Kulturarenan Inspelning webbmöte (covid-19 och myelom) SVT Agenda Nytt avsnitt av Blodcancerpodden Diagnosspecifik info (corona) Återkoppling SFH (covid-19) Webbmöte covid-19 och myelom Om ledarskap inom vården Cancer-specifika frågor (covid-19) Blodcancerpodden - Att hantera allvarlig sjukdom Hjälp med deltagarinsamling Kommunikatör på deltid sökes Lansering av Blodcancerpodden! Inläsningsmaterial om blodcancer Skev bild av kostnader för cancerläkemedel Stöd av andra Frågor om coronaviruset Coronavirus och cancer Små åtgärder för riskgrupper = hälsovinster Råd, fakta och nyheter om coronaviruset Svarte Petter RCC Uppsala-Örebro Situationsanalys (Svarte Petter) Inställda aktiviteter (våren 2020) (1) Nationellt införande av nya läkemedel Utdelning Blodcancerfonden En orolig tid... Informationsfilm om Tobiasregistret Sällsynta Dagen Stöd att få (stödperson) Intervju med Förbundsordförande Nationella MPN-Dagen Lymfompatienter sökes En god sexuell hälsa Du är inte ensam... 10-årsjubileum för GPCC Replik från Blodcancerförbundet Svenska MDS- & AML-Dagen Kontaktsjuksköterskans ansvar Debatt i P1 Nytt blogginlägg (Vid sidan av...) Succé för Alltomcancerrehab.se! Projektet "Du är inte ensam..." är igång! Stöd blodcancerforskning - bli månadsgivare! Myeloma Toolkit för myelomberörda Nyhetsbrev december Min historia... - Livet efteråt Ny utgåva av medlemstidningen Haema Projektmedarbetare på deltid sökes! Blodcancerförbundets intressepolitiska påverkansarbete Myelomberörda sökes! Medlemsenkät 2019/2020 Kliniska studier - våga fråga! Nyhetsbrev november Min historia... - Autolog SCT utan problem Att vara stödjande Självgående projektkoordinator sökes! Nordic Blood Cancer Council Blodcancerdagen - sista chansen! Närståendestöd Alltomcancerrehab.se Förändring på riktigt! Att överkomma utmaningar Lansering nästa fredag! Behovet av samverkan Nyhetsbrev oktober Workshop om sjukvården Presentationsmaterial Livskraft Sverigedagen Kronisk Blodsjukdom Hjälp från vården! Personcentrering (allo SCT) Stödverksamhet (stödperson) Blodcancerdagen Min historia... - Vidarkliniken Alltomcancerrehab.se (1) Slutrapport VTEDB Ansökan om ersättning Vaccin verkningslöst för vissa blodcancerpatienter Lediga tjänster just nu Förebyggande sjukpeng Nyckelgen i leukemi hittad Hälsningar från Almedalen Åter i Stockholm Inställda aktiviteter (våren 2020) Kontaktsjuksköterskans uppdrag Reserapport! VTEDB Almedalen Projektmedarbetare Blodcancerfonden Temadag om myelom (Göteborg)! "Ta bort orättvisorna i cancervården nu" Lästips för helgen Vi hörs på det nya året! Kommande temadagar våren 2020 God jul och gott nytt år! Ny behandling av MDS och beta-talassemi på gång Rapport om blodtransfusioner Patientriksdagen 2020
Pressmeddelanden 2020

Självgående projektkoordinator sökes!

Blodcancerförbundet är inne i en spännande utvecklingsfas och söker därför nu en entusiastisk och engagerad projektkoordinator på deltid (50 %) för ett 3-årigt projekt med start i februari 2020

Skärmavbild 2019 10 22 Kl. 19.15.11

OM TJÄNSTEN

Tillsammans med patientföreningen Kronisk Blodsjukdom (KBS) kommer Blodcancerförbundet att driva projektet Du är inte ensam… mellan 2020-2022. Projektet har fått ekonomiskt stöd av Allmänna Arvsfonden och kommer att belysa två av världens vanligaste genetiska sjukdomar; sicklecellanemi och talassemi.

I projektet ingår bland annat att skapa en ny webbsida för satsningen, att ta fram informativa broschyrer / filmer, att arrangera aktiviteter som familjeträffar och föreläsningsdagar samt att bistå vid kommunikation av projektet. Det främsta syftet med anställningen är dock att, i nära samarbete med projektledaren Concy Bwomono, säkerställa att projektet ”Du är inte ensam” går enligt plan och blir lyckat.

Anställningen avser deltid om 50 % med start i början av februari 2020. Tjänsten är initialt en projektanställning på 6 månader med mycket goda möjligheter att övergå i en tillsvidareanställning på tre år. Marknadsmässig lön utgår.

VI SÖKER DIG SOM…

• Har goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift).
  • Är självständig och tycker om att arbeta under eget ansvar, samtidigt som du uppskattar att vara en del i ett mindre team.
  • Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
  • Är strukturerad och noggrann.
  • Har erfarenhet av att arbeta projekt- och resultatbaserat mot tydligt uppsatta mål.
  • Har en förståelse för, och ett intresse av, att arbeta med webbsidor sedan tidigare. Rollen kräver datorvana och gärna gott siffersinne.
  • Är social, driven, orädd och nyfiken.
  • Har erfarenhet av projektarbete och tycker om att driva, samordna och koordinera uppgifter och frågor med många intressenter.
  • Gärna bor i Stockholmsområdet.

Har du frågor kring tjänsten, kontakta i såna fall gärna projektledaren för Du är inte ensam… Concy Bwomono på concy.bwomono@gmail.com alternativt 070 424 46 37.

ÖVRIG INFORMATION

Skicka din ansökan (CV och personligt brev) senast den 11e december 2019 till info@blodcancerforbundet.se. Märk gärna ansökan ”Projektkoordinator” och notera att intervjuer kommer att genomföras löpande. Tjänsten kan alltså komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Senast uppdaterad 02 juli 2020