Vårdens mäktigaste Nyhet - bättre behandling av myelom Kampen mot cancer Hur har covid-19 påverkat dig som cancerpatient? Nya cancerfall riskerar att inte upptäckas i tid Vi tackar Christian Pedersen för den här tiden Värden av cancerrehab Nytt blogginlägg - Vid sidan av... En starkare forskningskapacitet Nytt ATMP-centrum på Sahlgrenska Nominera till Patientpris Utbildningsdag (Forum för Health Policy) Info och läsvärt Följ oss gärna på YouTube Talassemi i fokus Kulturarenan Inspelning webbmöte (covid-19 och myelom) SVT Agenda Nytt avsnitt av Blodcancerpodden Diagnosspecifik info (corona) Återkoppling SFH (covid-19) Webbmöte covid-19 och myelom Om ledarskap inom vården Cancer-specifika frågor (covid-19) Blodcancerpodden - Att hantera allvarlig sjukdom Hjälp med deltagarinsamling Kommunikatör på deltid sökes Lansering av Blodcancerpodden! Inläsningsmaterial om blodcancer Skev bild av kostnader för cancerläkemedel Stöd av andra Frågor om coronaviruset Coronavirus och cancer Små åtgärder för riskgrupper = hälsovinster Råd, fakta och nyheter om coronaviruset Svarte Petter RCC Uppsala-Örebro Situationsanalys (Svarte Petter) Inställda aktiviteter (våren 2020) (1) Nationellt införande av nya läkemedel Utdelning Blodcancerfonden En orolig tid... Informationsfilm om Tobiasregistret Sällsynta Dagen Stöd att få (stödperson) Intervju med Förbundsordförande Nationella MPN-Dagen Lymfompatienter sökes En god sexuell hälsa Du är inte ensam... 10-årsjubileum för GPCC Replik från Blodcancerförbundet Svenska MDS- & AML-Dagen Kontaktsjuksköterskans ansvar Debatt i P1 Nytt blogginlägg (Vid sidan av...) Succé för Alltomcancerrehab.se! Projektet "Du är inte ensam..." är igång! Stöd blodcancerforskning - bli månadsgivare! Myeloma Toolkit för myelomberörda Nyhetsbrev december Min historia... - Livet efteråt Ny utgåva av medlemstidningen Haema Projektmedarbetare på deltid sökes! Blodcancerförbundets intressepolitiska påverkansarbete Myelomberörda sökes! Medlemsenkät 2019/2020 Kliniska studier - våga fråga! Nyhetsbrev november Min historia... - Autolog SCT utan problem Att vara stödjande Självgående projektkoordinator sökes! Nordic Blood Cancer Council Blodcancerdagen - sista chansen! Närståendestöd Alltomcancerrehab.se Förändring på riktigt! Att överkomma utmaningar Lansering nästa fredag! Behovet av samverkan Nyhetsbrev oktober Workshop om sjukvården Presentationsmaterial Livskraft Sverigedagen Kronisk Blodsjukdom Hjälp från vården! Personcentrering (allo SCT) Stödverksamhet (stödperson) Blodcancerdagen Min historia... - Vidarkliniken Alltomcancerrehab.se (1) Slutrapport VTEDB Förebyggande sjukpeng Nyckelgen i leukemi hittad Hälsningar från Almedalen Åter i Stockholm Inställda aktiviteter (våren 2020) Kontaktsjuksköterskans uppdrag Reserapport! VTEDB Almedalen Projektmedarbetare Blodcancerfonden Temadag om myelom (Göteborg)! "Ta bort orättvisorna i cancervården nu" Lästips för helgen Vi hörs på det nya året! Kommande temadagar våren 2020 God jul och gott nytt år! Ny behandling av MDS och beta-talassemi på gång Rapport om blodtransfusioner
Pressmeddelanden 2020

Projektmedarbetare på deltid sökes!

Blodcancerförbundet är i dagarna på jakt efter ännu en engagerad medarbetare till kansliet, denna gång för ett nydanande projekt om patientinflytande som sker med ekonomiskt stöd av innovationsmyndigheten Vinnova

Skärmavbild 2019 12 12 Kl. 19.49.27

OM TJÄNSTEN

Blodcancerförbundet beviljades glädjande nog anslag för ett samverkansprojekt från innovationsmyndigheten Vinnova för bara någon månad sedan. Detta som ett led i utlysningen Utmaningsdriven innovation - Steg 1. Satsningen ifråga avser ökat patientinflytande på systemnivå med titeln Ökat patientinflytande vid införandet av nya behandlingar och läkemedel i Sverige. Projektets första steg, Steg 1, kommer att pågå till slutet av augusti.

Syftet med projektet är att tillsammans med relevanta aktörer hitta en modell för ökat patientinflytande på systemnivå kring användning av olika behandlingar i vården. Det handlar framför allt om att patientföreträdare ska ges inflytande i processer för införande av nya behandlingar i Sverige. Något som i sin tur kommer innebära kontakter med aktörer såsom till exempel Rådet för nya terapier (NT-rådet), Tand- och läkemedelsförmånsverket (TLV) samt patientföreträdare på svensk, nordisk och europeisk nivå.

Anställningen avser deltid på 50-75 %, beroende på komptetens och tillgänglighet, med start i början av 2020 (slutet av februari / början av mars). Tjänsten är initialt en projektanställning på sex månader med goda möjligheter till förlängning. Detta är dock under förutsättning att projektet beviljas fortsatt anslag hos Vinnova för Steg 2, vars genomförandetid är på cirka två år. Något vi på förbundet både tror och hoppas, även om vi inte kan lova någonting i dagsläget.

Placering är i Blodcancerförbundets nybyggda lokaler i Sundbyberg, Hamngatan 15B, strax utanför Stockholm. Marknadsmässig lön utgår.

VI SÖKER DIG SOM…

• Har goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift).
  • Har ett eget driv, arbetar självständig och tycker om att arbeta under eget ansvar, samtidigt som du uppskattar att vara en del i ett mindre team.
  • Har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
  • Har erfarenhet av att arbeta projekt- och resultatbaserat mot tydligt uppsatta mål.
  • Har vana av att skriva rapporter och debattinlägg.
  • Har god kunskap om det intressepolitiska landskapet inom hälso- och sjukvården i Sverige.
  • Är strukturerad, noggrann, social, driven, orädd och nyfiken.
  • Tycker om att driva, samordna och koordinera uppgifter och frågor med många intressenter
  • Gärna bor i Stockholmsområdet.

Har du frågor kring tjänsten, kontakta Lise-lott Eriksson på lise-lott@blodcancerforbundet.se alternativt 070 776 44 43.

ÖVRIG INFORMATION

Skicka gärna din ansökan i form av ett CV tillika ett personligt brev senast den 10 januari till info@blodcancerforbundet.se. Märk ansökan Projektmedarbetare Vinnova och notera att intervjuer kommer att genomföras löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Senast uppdaterad 02 juli 2020