Vårdens mäktigaste Nyhet - bättre behandling av myelom Kampen mot cancer Hur har covid-19 påverkat dig som cancerpatient? Nya cancerfall riskerar att inte upptäckas i tid Vi tackar Christian Pedersen för den här tiden Värden av cancerrehab Nytt blogginlägg - Vid sidan av... En starkare forskningskapacitet Nytt ATMP-centrum på Sahlgrenska Nominera till Patientpris Utbildningsdag (Forum för Health Policy) Info och läsvärt Följ oss gärna på YouTube Talassemi i fokus Kulturarenan Inspelning webbmöte (covid-19 och myelom) SVT Agenda Nytt avsnitt av Blodcancerpodden Diagnosspecifik info (corona) Återkoppling SFH (covid-19) Webbmöte covid-19 och myelom Om ledarskap inom vården Cancer-specifika frågor (covid-19) Blodcancerpodden - Att hantera allvarlig sjukdom Hjälp med deltagarinsamling Kommunikatör på deltid sökes Lansering av Blodcancerpodden! Inläsningsmaterial om blodcancer Skev bild av kostnader för cancerläkemedel Stöd av andra Frågor om coronaviruset Coronavirus och cancer Små åtgärder för riskgrupper = hälsovinster Råd, fakta och nyheter om coronaviruset Svarte Petter RCC Uppsala-Örebro Situationsanalys (Svarte Petter) Inställda aktiviteter (våren 2020) (1) Nationellt införande av nya läkemedel Utdelning Blodcancerfonden En orolig tid... Informationsfilm om Tobiasregistret Sällsynta Dagen Stöd att få (stödperson) Intervju med Förbundsordförande Nationella MPN-Dagen Lymfompatienter sökes En god sexuell hälsa Du är inte ensam... 10-årsjubileum för GPCC Replik från Blodcancerförbundet Svenska MDS- & AML-Dagen Kontaktsjuksköterskans ansvar Debatt i P1 Nytt blogginlägg (Vid sidan av...) Succé för Alltomcancerrehab.se! Projektet "Du är inte ensam..." är igång! Stöd blodcancerforskning - bli månadsgivare! Myeloma Toolkit för myelomberörda Nyhetsbrev december Min historia... - Livet efteråt Ny utgåva av medlemstidningen Haema Projektmedarbetare på deltid sökes! Blodcancerförbundets intressepolitiska påverkansarbete Myelomberörda sökes! Medlemsenkät 2019/2020 Kliniska studier - våga fråga! Nyhetsbrev november Min historia... - Autolog SCT utan problem Att vara stödjande Självgående projektkoordinator sökes! Nordic Blood Cancer Council Blodcancerdagen - sista chansen! Närståendestöd Alltomcancerrehab.se Förändring på riktigt! Att överkomma utmaningar Lansering nästa fredag! Behovet av samverkan Nyhetsbrev oktober Workshop om sjukvården Presentationsmaterial Livskraft Sverigedagen Kronisk Blodsjukdom Hjälp från vården! Personcentrering (allo SCT) Stödverksamhet (stödperson) Blodcancerdagen Min historia... - Vidarkliniken Alltomcancerrehab.se (1) Slutrapport VTEDB Ansökan om ersättning Vaccin verkningslöst för vissa blodcancerpatienter Lediga tjänster just nu Förebyggande sjukpeng Nyckelgen i leukemi hittad Hälsningar från Almedalen Åter i Stockholm Inställda aktiviteter (våren 2020) Kontaktsjuksköterskans uppdrag Reserapport! VTEDB Almedalen Projektmedarbetare Blodcancerfonden Temadag om myelom (Göteborg)! "Ta bort orättvisorna i cancervården nu" Lästips för helgen Vi hörs på det nya året! Kommande temadagar våren 2020 God jul och gott nytt år! Ny behandling av MDS och beta-talassemi på gång Rapport om blodtransfusioner Patientriksdagen 2020
Pressmeddelanden 2020

Projektmedarbetare Blodcancerfonden

För tredje gången på kort tid söker Blodcancerförbundet en medarbetare till kansliet i Sundbyberg, denna gång en deltidsanställd på 60 % för att sköta om den fond vi ansvarar för i form av Blodcancerfonden

Kansliet

OM TJÄNSTEN

Blodcancerförbundet befinner sig för närvarande i en spännande tillväxtfas. Tack vare nya projektmedel, ett stadigt ökande antal medlemmar och fler samarbetspartners planerar vi att utöka vårt gemytliga kansli med utsikt över Bällstaån i Sundbyberg. Både sett till storleken på lokalerna, men även genom att anställa fler medarbetare till vår lilla men växande ”familj” som till vardags huserar i fräscha och nybyggda lokaler.

Blodcancerförbundet söker därför en person som är villig att vara en del av vår utvecklingsresa år 2020. Detta genom att ta ett helhetsgrepp om den ideella stiftelse med 90-konto som vi ansvarar för i form av Blodcancerfonden. En stor del av detta arbete omfattar att ta emot minnesgåvor via telefon (09-12 måndag-torsdag) inklusive efterföljande administration av dessa gåvor.

Exempel på andra arbetsuppgifter är att behandla förfrågningar om stödpersoner, göra utskick av paket, ha löpande kontakt med begravningsbyråer, göra mindre uppdateringar på webbsidan, vid behov lägga upp nyheter på Facebook, hantera månadsgivare, bistå med korrekturläsning av medlemstidningen Haema och att utföra diverse administrativa sysslor vid interna aktiviteter/medlemsaktiviteter (boka hotell, ta in inbjudningar, ordna med resor o.s.v.).

Under 2020 planerar vi dessutom att successivt knyta Blodcancerfonden närmare vår kärnverksamhet genom att införliva denna i Blodcancerförbundet. En process som kommer att fortgå hela året och som innebär viss kontakt med aktörer som Svensk Insamlingskontroll, Skatteverket och Kammarkollegiet. En intern arbetsgrupp har tillsatts för syftet, som emellertid kommer att behöva lite stöd av den person som tillsätts via denna roll.

Anställningen avser deltid om 60 % med start i början av mars 2020 preliminärt. Tjänsten är initialt en visstidsanställning på drygt 10 månader med mycket goda möjligheter att övergå i en fast anställning för rätt person. Marknadsmässig lön för tjänsten utgår.

VI SÖKER DIG SOM…

• Har mycket god administrativ vana och kan arbeta med MS-Office paketet
  • Är empatisk och gillar att hjälpa andra med telefonen som arbetsverktyg
  • Inte räds samtal med människor som kan uppleva en tuff period i livet
  • Är välstrukturerad, noggrann och ordningsam
  • Har god datavana och tidigare arbetat med interna IT-system
  • Är stresstålig och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt
  • Är väl bekant med hur insamlingsstiftelser som har ett 90-konto fungerar och känner till organisationer som t.ex. Svensk Insamlingskontroll och FRII
  • Gärna har erfarenhet av att arbeta för en ideell organisation
  • Gärna har grundläggande kunskaper i VISMA

Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Förbundsordförande Lise-lott Eriksson på lise-lott@blodcancerforbundet.se alt. 070 776 44 43

ÖVRIG INFORMATION

Skicka din ansökan (CV och personligt brev) absolut senast den 31 januari 2020 till info@blodcancerforbundet.se. Märk ansökan Projektanställd Blodcancerfonden och notera att arbetsintervjuer för tjänsten, som är placerad i Blodcancerförbundets kansli i Sundbyberg, me största sannolikhet påbörjas redan i början av februari månad.

Varmt välkommen med din ansökan!

Senast uppdaterad 01 juli 2020