Vårdens mäktigaste Nyhet - bättre behandling av myelom Kampen mot cancer Hur har covid-19 påverkat dig som cancerpatient? Nya cancerfall riskerar att inte upptäckas i tid Vi tackar Christian Pedersen för den här tiden Värden av cancerrehab Nytt blogginlägg - Vid sidan av... En starkare forskningskapacitet Nytt ATMP-centrum på Sahlgrenska Nominera till Patientpris Utbildningsdag (Forum för Health Policy) Info och läsvärt Följ oss gärna på YouTube Talassemi i fokus Kulturarenan Inspelning webbmöte (covid-19 och myelom) SVT Agenda Nytt avsnitt av Blodcancerpodden Diagnosspecifik info (corona) Återkoppling SFH (covid-19) Webbmöte covid-19 och myelom Om ledarskap inom vården Cancer-specifika frågor (covid-19) Blodcancerpodden - Att hantera allvarlig sjukdom Hjälp med deltagarinsamling Kommunikatör på deltid sökes Lansering av Blodcancerpodden! Inläsningsmaterial om blodcancer Skev bild av kostnader för cancerläkemedel Stöd av andra Frågor om coronaviruset Coronavirus och cancer Små åtgärder för riskgrupper = hälsovinster Råd, fakta och nyheter om coronaviruset Svarte Petter RCC Uppsala-Örebro Situationsanalys (Svarte Petter) Inställda aktiviteter (våren 2020) (1) Nationellt införande av nya läkemedel Utdelning Blodcancerfonden En orolig tid... Informationsfilm om Tobiasregistret Sällsynta Dagen Stöd att få (stödperson) Intervju med Förbundsordförande Nationella MPN-Dagen Lymfompatienter sökes En god sexuell hälsa Du är inte ensam... 10-årsjubileum för GPCC Replik från Blodcancerförbundet Svenska MDS- & AML-Dagen Kontaktsjuksköterskans ansvar Debatt i P1 Nytt blogginlägg (Vid sidan av...) Succé för Alltomcancerrehab.se! Projektet "Du är inte ensam..." är igång! Stöd blodcancerforskning - bli månadsgivare! Myeloma Toolkit för myelomberörda Nyhetsbrev december Min historia... - Livet efteråt Ny utgåva av medlemstidningen Haema Projektmedarbetare på deltid sökes! Blodcancerförbundets intressepolitiska påverkansarbete Myelomberörda sökes! Medlemsenkät 2019/2020 Kliniska studier - våga fråga! Nyhetsbrev november Min historia... - Autolog SCT utan problem Att vara stödjande Självgående projektkoordinator sökes! Nordic Blood Cancer Council Blodcancerdagen - sista chansen! Närståendestöd Alltomcancerrehab.se Förändring på riktigt! Att överkomma utmaningar Lansering nästa fredag! Behovet av samverkan Nyhetsbrev oktober Workshop om sjukvården Presentationsmaterial Livskraft Sverigedagen Kronisk Blodsjukdom Hjälp från vården! Personcentrering (allo SCT) Stödverksamhet (stödperson) Blodcancerdagen Min historia... - Vidarkliniken Alltomcancerrehab.se (1) Slutrapport VTEDB Förebyggande sjukpeng Nyckelgen i leukemi hittad Hälsningar från Almedalen Åter i Stockholm Inställda aktiviteter (våren 2020) Kontaktsjuksköterskans uppdrag Reserapport! VTEDB Almedalen Projektmedarbetare Blodcancerfonden Temadag om myelom (Göteborg)! "Ta bort orättvisorna i cancervården nu" Lästips för helgen Vi hörs på det nya året! Kommande temadagar våren 2020 God jul och gott nytt år! Ny behandling av MDS och beta-talassemi på gång Rapport om blodtransfusioner
Pressmeddelanden 2020

Kommunikatör på deltid sökes

En vass skribent med erfarenhet av webben och sociala medier sökes till en tjänst på deltid (50-75 %) hos Blodcancerförbundets på vårt gemytliga kansli i Sundbyberg (en förort till Stockholm)

K

Arbetsuppgifter

Är du intresserad av en viktig deltidstjänst inom kommunikation på en växande patient-organisation med höga ambitioner för framtiden? I sådana fall är du varmt välkommen att söka tjänsten som kommunikatör på Blodcancerförbundet! I rollen kommer du att vara huvudsakligt ansvarig för all kommunikation på vår organisation. Detta omfattar medlemstidning, nyhetsbrev, webbsidan samt uppdateringar på sociala mediekanaler.

Du kommer till exempel

• Vara redaktör, huvudsaklig skribent och bistå med "copy" för Blodcancerförbundets medlemstidning Haema som utkommer fyra gånger årligen.
  • Ha  övergripande ansvar för produktion av medlemstidning
  • Ta fram och sprida månatliga nyhetsbrev till medlemmar och övriga intressenter i vår verksamhet
  • Säkerställa att informationen på Blodcancerförbundets webbsida är uppdaterad (inkl. att göra veckovisa uppdateringar på webben)
  • Arbeta i olika digitala kanaler samt ansvara för sociala medieuppdateringar på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn och Youtube
  • Vara behjälplig med att dokumentera diverse aktiviteter som Blodcancerförbundet arrangerar löpande under året

Vi söker dig som:

• Är en skicklig och snabb skribent som gillar att uttrycka sig i skrift
  • Kan formulera komplicerade frågor och ämnen på ett lättillgängligt och begripligt sätt
  • Är en digital klippa med goda kunskaper om både webb och sociala medier
  • Har god social kompetens, hög servicenivå och lätt för att samarbeta med andra
  • Är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta självständigt under eget ansvar

Det är starkt meriterande om du har:

• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande inom media och kommunikation
  • Några års erfarenhet som skribent
  • Kommunikativ kompetens att uttrycka dig på svenska och engelska, i tal och skrift
  • Erfarenhet från webbpubliceringsverktyg och behärskar Office-paketet samt användbara Adobe-program
  • Erfarenhet av att arbeta med en medlemstidning
  • Kunskaper om cancerområdet i allmänhet och blodcancer i synnerhet
  • Erfarenhet av PR-arbete

Som person är du noggrann, prestigelös, driven och självgående. Du trivs med att arbeta i mindre team och finner det meningsfullt att påverka andras liv till det bättre. Detta genom att förse våra medlemmar och andra intressenter med målgruppsanpassad, pålitlig och värdefull information.

Skicka din ansökan (CV och personligt brev) till info@blodcancerforbundet.se senast den 30 april. Märk denna Kommunikatör BLCF och notera att intervjuer kommer att genomföras löpande. Tjänsten kan alltså komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vid frågor, välkommen att kontakta Blodcancerförbundets ordförande Lise-lott Eriksson på lise-lott@blodcancerforbundet.se alt. 070-776 44 43 eller vice ordförande Lennart Ivarsson på lennart@livmedia.se alt. 070 891 20 21

Övrig information:

• Start: Omgående